Memancing siakapputih 1.3kg

Saturday, April 3, 2010 ·

Assalamu'alaikum... hari ni nak kongsi cerita sikit... cerita pasal memancing la pasal apa lagi... Jeng jeng... Sari berita penting... Semalam... Jumaat 02 April 2010... dua orang remaja... ops... silap jejaka... Telah berjaya menawan 2 ekor siakapputih seberat 1.3kg dan seekor lagi 1.2kg di Sungai Paka Dungun Terengganu... dengan berbekalkan umpan udang hidup sebanyak 45 ekor...

Aaa ni lah aktiviti kami di hujung minggu ni... time-time cuti macam ni lah kami menguruskan dan mengemaskini sangkar ikan kami... sambil mengemaskini sangkar ikan... sambil itu juga lah kami turut serta memancing... Fuh... best pancing kat sini waa cakap luu... dah bermacam-macam ikan da kami dapat... yang ni jer kita orang nak posing lebih sikit... hehe... Kami mula memancing dari pukul 9.30am hingga pukul 7.00pm...

Aaa... jangan plak kata kita ni ponteng sembahyang Jumaat... kita orang sembahyang tau... Rest pukul 01.00pm untuk pergi solat Jumaat... kita orang sambung balik pada pukul 3.00pm... Aaa...
time ni lah kita orang dapat siakapputih tu... cukup laa bleh bawa balik sorang satu yang besar... tak laa kepunang sangat...

So... apa lagi... bagi mereka di luar sana tu... tak nak ker memancing kat sini... jom laa pancing ikan siakap kat sini... yang tu kecik jer kami dapat... ada lagi yang lebih besorrr... orang lain yang dapat... hehe... Jom! pakat-pakat pancing Siakap di Sungai Paka... Jom.

1 comments:

MiSs TOrA said...
Sunday, April 4, 2010 at 3:42:00 PM GMT+8  

aduss x leh nk chat dgn bro min lak..chatbox cnt be display lak..emm..mmg tgh rancak chat dgn mira tu hehe..nwy da folo bro ye..nti akn siggh cni salu ;-)

p/s:pegi mancing t dpt ikn beso by sekor tau haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Message

Komen Terkini

    Recent Comments Widget by Jom Bina Belog

Logo

Logo
    Ya Allah tambahkanlah bagi kami rezeki yang banyak lagi halal, imam yang benar, ilmu yang bermanfaat, kesihatan yang elok, kecerdikan yang tinggi, hati yang bersih dan kejayaan yang besar dunia dan akhirat. Ya Allah terima kasih atas kehidupan kami, nafas kami, rezeki kami & segala2nya yang kau limpahkan kepada kami, kami mohon seandainya kami tak memiliki cukup waktu untuk membahagiakan orang tua kami, adik-beradik kami, jiran2 kami, sahabat2 kami dan orang2 yang kami sayang, satu pinta kami bahagiakan mereka dengan kasih sayangMu, berikan juga kami kekuatan untuk menghadapi hari2 kami. Ya Allah menangkanlah perjuangan saudara-saudara kami di Libya, Syria, Yaman, Mesir, Tunisia, Afganistan, Iraq, Palestine, Myanmar dan di seluruh dunia tumbangkanlah musuh-musuhMu yang telah menindas mereka. Aaminn... "Sesungguhnya, solatku, ibadahku, hidup dan matiku, aku serahkan hanya kepada Allah Ta'ala yang mentadbir seluruh alam. Sekali-kali tidak ada selain bagi-Nya; dan dengan demikian aku diperintahkan, dan aku adalah dari golongan orang-orang Islam" Demikianlah sebahagian dari ikrar kita terhadap Allah Ta'ala lima kali sehari. Justeru itu berhati-hatilah dengan ungkapan kata kita. Kerana sesungguhnya kufur terhadap Allah Ta'ala bilamana kita mengeluarkan kata-kata hidup dan mati kita adalah selain kepada Allah Ta'ala.
    Barangsiapa yang mengerjakan amal soleh, baik laki-laki maupun perempuan dalam keadaan beriman, Maka Sesungguhnya akan Kami berikan kepadanya kehidupan yang baik dan Sesungguhnya akan Kami beri balasan kepada mereka dengan pahala yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan”. (Q.S.An-Nahl (16) : 97).
    Sabda Rasulullah Sollallahhu'alaihiwasallam: “Barangsiapa yang berselawat ke atasku dengan sekali selawat nescaya Allah Ta'ala akan berselawat ke atasnya sepuluh kali”. (HR Muslim)... Sudahkah anda mencintai dia?Menyintai siapa??Dia ialah Rasulullah Sollallahhu'alaihiwasallam,Nabi junjungan kita.Seorang hamba dan kekasih Allah Ta'ala yang senantiasa mengangkat tinggi darjat kita sebagai ummatnya,yang senantiasa memuliakan diri kita sebagai ummatnya,yang senantiasa menangis,risau akan nasib diri ummatnya apabila beliau sudah tiada,akan tetapi,apa yang telah dan akan kita lakukan terhadap apa yang telah Baginda lakukan?sangat-sangatlah jauh terasa akan diri ini,tertinggal jauh untuk menyayangi dan mencintai diri Baginda yang Agung.Mengalir air mata ini, bahawa diri ini,sudah mula lupa untuk mencintai Dia.

Follow by Email

Advertisement

Kopi Mineral

Bio Aura

Visitors & Followers

Profile Siakappaka

My photo
Blog memancing, mengenali spesies-spesies ikan & utility fansite
widgets