Blogs Fishing

Monday, December 20, 2010

Video-video Siakap

Assalamu'alaikum......
Untuk tatapan semua 6 video memancing siakap yang diambil dari youtube...
Siakap Merah


Download siakap merah 2 kilo  kg dew rosmijam video


Download Siakap Merah 2010 video

Wednesday, December 8, 2010

Mancing Udang

ASSALAMU'ALAIKUMWARAHMATULLAHIWABARAKATUH... 07 Disember 2010 Jam 5.45pm... walaupun musim banjir di pantai timur lebih-lebih lagi di Dungun Terengganu dan keadaan air sungai yang amat besar serta berarus deras lebih-lebih lagi di Sungai Durian Mentangau Dungun, Mmm Mancing tetap mancing, biarlah orang kata "air sungai besar tu... arus laju tu... mana ada udang makan..." habis ni bukan udang haha... kalu ada rezeki tu ada juga kan, tak kiralah macam mana pun, kalu dah Tuhan nak bagi tetap akan dapat ker guana...

Mancing Di Sungai Bandar Baru Kerteh

Beginilah pemandangan indah di Sungai Bandar Baru Kerteh Kemaman Terengganu yang terletak di Bandar Baru Kerteh, untuk pergi ke lokasi ini perlu berjalan kaki sejauh hampir 350m dari jalan raya kerana permukaan tanahnya yang berpasir dan berhutan. Kebanyakkan ikan-ikan yang terdapat di sini adalah dari kategori A seperti Siakap Merah, Siakap Putih, Jenahak, Kuku, Pari dan lain-lain lagi, lihatlah sungainya memang sesuai untuk bergewang(Casting).

Sunday, December 5, 2010

Ikan Kapas

ASSALAMU'ALAIKUMWARAHMATULLAHIWABARAKATUH... kepada pembaca-pembaca Blog Siakappaka... 02 Disember 2010 Khamis Jam 06:40pm si ikan kapas seberat 300g dianggarkan yang berjaya dipancing oleh Bro Hadi di kawasan Sungai Tebing Tembah Paka Dungun Terengganu.

8 amalan yang perlu dinilai terhadap diri sendiri

1. Solat jamaah
- Bagi isteri2 yang sibuk menguruskan rumah tangga dan anak2, manakala suaminya  seorang yang  tetap mengerjakan solat jamaah, maka si isteri juga akan mendapat pahala solat berjamaah.

2. Solat sunat
- sehari semalam, cuba amalkan 8 solat sunat, iaitu:
* solat sunat selepas berwuduk
* solat sunat rawatib
* solat sunat Witir (sblm tidur/ slps bangun tidur)
* solat sunat Tahajjud
* solat sunat Dhuha
* solat sunat Taubat
* solat sunat Hajat
* solat sunat Istikharah
* solat sunat Tasbih (amalkan sminggu sekali)

3.  Baca al-Quran – Paling kurang bacalah sikit setiap hari