Puting Beliung Di Pantai Dungun Terengganu

Sunday, November 28, 2010 · 0 comments

ASSALAMU'ALAIKUMWARAHMATULLAHIWABARAKATUH...... 28 November 2010 jam 12.55pm: gambar dan video jelas menunjukkan puting beliung yang terjadi di pantai Dungun Terengganu telah menyebabkan ramai orang datang ke pantai untuk menyaksikan peristiwa ini. 

Setiap yang berlaku itu ada hikmah di sebaliknya moga-moga perkara seperti ini tidak akan berlaku lagi takut juga aku menengoknya live lagi nasib baik kapal kelaut tu tak karam kalau lah angin tu terus mara ke darat ni kacau bilau dibuatnya, video ini diambil di hadapan UiTM Dungun Terengganu oleh seorang staf UiTM yang bernama En. Darmizi(Bob AV)....

Pari Lalat Di Tebing Tembah

Sunday, November 21, 2010 · 0 comments





Assalamu'alaikum... 19 November 2010 jam 4.42pm Pari Lalat seberat 1kg yang berjaya dipancing oleh orang yang tidak asing lagi dalam team Siakappaka Pak Ripin

Pemandangan Indah Di Tebing Tembah

· 0 comments

Kampung Tebing Tembah Paka Dungun Terengganu mempunyai keunikan tempatnya yang tersendiri selain sungainya mempunyai spesis-spesis ikan yang menarik, lokasi ini juga mempunyai keindahan yang mengagumkan sesuai benar untuk membawa keluarga pergi berkelah.

Lokasi ini terletak di antara bandar Paka dengan Kampung Pinang Merah dan perlu menyusuri jalan kampung yang bersebelahan dengan Sekolah Kebangsaan Tebing Tembah sehingga

Memburu Siakap Merah

Saturday, November 13, 2010 · 3 comments

Assalamu'alaikum... 12 Nov 2010 Jumaat: Seramai 5 orang yang turut sertai dalam trip memburu Siakap Merah ikan gred A pilihan kami yang kami nanti-nantikan. Jam 5.30pm lokasi pertama kami ialah di Sungai Perlabuhan Kerteh, Kemaman Terengganu.

Pada mulanya sasaran lokasi kami ialah di Sungai Tebing Tembah Paka Dungun Terengganu, di sebabkan air sungainya surut serta keruh yang amat dan dijangkakan akan pasang pada waktu malam, jadi kami terpaksa berpindah dahulu ke kawasan ini.

Jam 6.10pm tangkapan pertama ialah si ikan Pari Lalat seberat 900g yang berjaya dipancing oleh Bro Hadi AlhamduliLLAH tahniah diucapkan, semestinya pari lalat ini akan dijadikan juadah lauk kari yang istimewa buat seisi keluarga Bro Hadi.

Jam 8.50pm kami difahamkan Sungai Tebing Tembah Paka mulai pasang dan air sungainya pun mulai jernih, dalam masa yang sama umpan kami pun dah habis, alang-alang keluar mencari umpan teruslah kami menuju ke Sungai Tebing Tembah tersebut untuk menjejaki si ikan pilihan kami Siakap Merah.

Wal hasilnya jam 10.30pm Siakap Merah pertama yang berjaya didaratkan oleh

Siakap Merah Di Tebing Tembah

Monday, November 8, 2010 · 2 comments

Assalamu'alaikum semua...06 Nov 2010, 10.30pm: Siakap merah seberat 400g yang dapat ku pancing di Sungai Kg. Tebing Tembah Paka Dungun Terengganu, di mana lokasi pancing ini? Perlu menyusuri jalan kampung yang bersebelahan dengan Sekolah Kebangsaan Tebing Tembah sehingga bertemu dengan jalan mati yang berhampiran dengan sungai, aa di situlah lokasinya, tempat yang cantik dan menarik dengan penuh didiami batu-batu besar dan kecil yang mana menjadi tempat kegemaran siakap merah bermain.

Siakap merah adalah sejenis ikan yang sangat agresif, ganas dan gemar menyelam masuk ke celah-celah batu apabila terkena pancing, walaupun hanya seberat 400g joran ku sepanjang 8 kaki terpelanting hampir jatuh ke dalam sungai dibuatnya. Mmm kalaulah masa tu disambar ikan siakap merah seberat 1kg ke atas jawabnya aku kena said bye bye lah kat joran aku tu.

Bagi aku memancing siakap merah di sungai lebih mencabar jika dibandingkan memancing ikan-ikan lain di pantai kerana tempatnya penuh berbatu dan sering kali tali pancing terputus akibat geseran pada celah-celah batu.

Juara Team Siakappaka Oktober 2010

Thursday, November 4, 2010 · 0 comments

ASSALAMU'ALAIKUMWARAHMATULLAHIWABARAKATUH... Dengan ini diumumkan... juara pancing ikan paling berat di menangi oleh Bro Fairus, pari lalat seberat 1kg yang berjaya dipancing pada 14 Okt 2010...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Message

Komen Terkini

    Recent Comments Widget by Jom Bina Belog

Logo

Logo
    Ya Allah tambahkanlah bagi kami rezeki yang banyak lagi halal, imam yang benar, ilmu yang bermanfaat, kesihatan yang elok, kecerdikan yang tinggi, hati yang bersih dan kejayaan yang besar dunia dan akhirat. Ya Allah terima kasih atas kehidupan kami, nafas kami, rezeki kami & segala2nya yang kau limpahkan kepada kami, kami mohon seandainya kami tak memiliki cukup waktu untuk membahagiakan orang tua kami, adik-beradik kami, jiran2 kami, sahabat2 kami dan orang2 yang kami sayang, satu pinta kami bahagiakan mereka dengan kasih sayangMu, berikan juga kami kekuatan untuk menghadapi hari2 kami. Ya Allah menangkanlah perjuangan saudara-saudara kami di Libya, Syria, Yaman, Mesir, Tunisia, Afganistan, Iraq, Palestine, Myanmar dan di seluruh dunia tumbangkanlah musuh-musuhMu yang telah menindas mereka. Aaminn... "Sesungguhnya, solatku, ibadahku, hidup dan matiku, aku serahkan hanya kepada Allah Ta'ala yang mentadbir seluruh alam. Sekali-kali tidak ada selain bagi-Nya; dan dengan demikian aku diperintahkan, dan aku adalah dari golongan orang-orang Islam" Demikianlah sebahagian dari ikrar kita terhadap Allah Ta'ala lima kali sehari. Justeru itu berhati-hatilah dengan ungkapan kata kita. Kerana sesungguhnya kufur terhadap Allah Ta'ala bilamana kita mengeluarkan kata-kata hidup dan mati kita adalah selain kepada Allah Ta'ala.
    Barangsiapa yang mengerjakan amal soleh, baik laki-laki maupun perempuan dalam keadaan beriman, Maka Sesungguhnya akan Kami berikan kepadanya kehidupan yang baik dan Sesungguhnya akan Kami beri balasan kepada mereka dengan pahala yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan”. (Q.S.An-Nahl (16) : 97).
    Sabda Rasulullah Sollallahhu'alaihiwasallam: “Barangsiapa yang berselawat ke atasku dengan sekali selawat nescaya Allah Ta'ala akan berselawat ke atasnya sepuluh kali”. (HR Muslim)... Sudahkah anda mencintai dia?Menyintai siapa??Dia ialah Rasulullah Sollallahhu'alaihiwasallam,Nabi junjungan kita.Seorang hamba dan kekasih Allah Ta'ala yang senantiasa mengangkat tinggi darjat kita sebagai ummatnya,yang senantiasa memuliakan diri kita sebagai ummatnya,yang senantiasa menangis,risau akan nasib diri ummatnya apabila beliau sudah tiada,akan tetapi,apa yang telah dan akan kita lakukan terhadap apa yang telah Baginda lakukan?sangat-sangatlah jauh terasa akan diri ini,tertinggal jauh untuk menyayangi dan mencintai diri Baginda yang Agung.Mengalir air mata ini, bahawa diri ini,sudah mula lupa untuk mencintai Dia.

Follow by Email

Advertisement

Kopi Mineral

Bio Aura

Visitors & Followers

Profile Siakappaka

My photo
Blog memancing, mengenali spesies-spesies ikan & utility fansite
widgets