3 Siakap Merah

Wednesday, September 5, 2012 ·

Seperti mana sedia maklum, Pelor nama sebuah tempat yang terletak di kampung Tebing Tembah Paka Dungun Terengganu yang pastinya mempunyai keunikan tempatnya tersendiri, paling utama tempat ini semestinya dipenuhi dan dihadiri oleh spesis-spesis ikan dari kumpulan gred A ditambah pula dengan keindahan dan kecantikan lokasi tersebut seperti gambar yang sempat dirakamkan oleh penulis pada petang semalam besertakan dengan hasil pancingan 3 siakap merah yang berjaya dipancing oleh rakan
penulis Amer di lokasi tersebut, Alhamdulillah... info
 


4 comments:

Anonymous said...
Wednesday, March 27, 2013 at 12:09:00 AM GMT+8  

kat mne pelor tu..blkg rumbia ke..

Admin said...
Thursday, April 11, 2013 at 11:08:00 AM GMT+8  

Area Kg. Tebing Tembah... alaa hok napok batu bukit byk2 tu... kalu duk mancing di belakang Rumbia tu... bleh napok laa tempatnya... klik info dlm artikel tu, utk tgk lebih jelas...

Anonymous said...
Wednesday, May 1, 2013 at 8:42:00 PM GMT+8  

pergh..tahniah tahniah daripada pemancing yg baru nak berjinak2 ni..tapi boleh saya tanya..? ikan merah n siakap merah ni apa yea beza dia? ataupun ikan merah n siakap merah adalah ikan yang sama? huhu..maaf la..budak baru bertanya

Admin said...
Wednesday, May 8, 2013 at 9:57:00 AM GMT+8  

Ikan merah ni ikan di laut search je dlm google... siakap merah ni mcm dlm gambar ni lah spesis ikan muara... kalu di sarawak/sabah ia dipanggil unggah, kalu x silap lah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Message

Komen Terkini

    Recent Comments Widget by Jom Bina Belog

Logo

Logo
    Ya Allah tambahkanlah bagi kami rezeki yang banyak lagi halal, imam yang benar, ilmu yang bermanfaat, kesihatan yang elok, kecerdikan yang tinggi, hati yang bersih dan kejayaan yang besar dunia dan akhirat. Ya Allah terima kasih atas kehidupan kami, nafas kami, rezeki kami & segala2nya yang kau limpahkan kepada kami, kami mohon seandainya kami tak memiliki cukup waktu untuk membahagiakan orang tua kami, adik-beradik kami, jiran2 kami, sahabat2 kami dan orang2 yang kami sayang, satu pinta kami bahagiakan mereka dengan kasih sayangMu, berikan juga kami kekuatan untuk menghadapi hari2 kami. Ya Allah menangkanlah perjuangan saudara-saudara kami di Libya, Syria, Yaman, Mesir, Tunisia, Afganistan, Iraq, Palestine, Myanmar dan di seluruh dunia tumbangkanlah musuh-musuhMu yang telah menindas mereka. Aaminn... "Sesungguhnya, solatku, ibadahku, hidup dan matiku, aku serahkan hanya kepada Allah Ta'ala yang mentadbir seluruh alam. Sekali-kali tidak ada selain bagi-Nya; dan dengan demikian aku diperintahkan, dan aku adalah dari golongan orang-orang Islam" Demikianlah sebahagian dari ikrar kita terhadap Allah Ta'ala lima kali sehari. Justeru itu berhati-hatilah dengan ungkapan kata kita. Kerana sesungguhnya kufur terhadap Allah Ta'ala bilamana kita mengeluarkan kata-kata hidup dan mati kita adalah selain kepada Allah Ta'ala.
    Barangsiapa yang mengerjakan amal soleh, baik laki-laki maupun perempuan dalam keadaan beriman, Maka Sesungguhnya akan Kami berikan kepadanya kehidupan yang baik dan Sesungguhnya akan Kami beri balasan kepada mereka dengan pahala yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan”. (Q.S.An-Nahl (16) : 97).
    Sabda Rasulullah Sollallahhu'alaihiwasallam: “Barangsiapa yang berselawat ke atasku dengan sekali selawat nescaya Allah Ta'ala akan berselawat ke atasnya sepuluh kali”. (HR Muslim)... Sudahkah anda mencintai dia?Menyintai siapa??Dia ialah Rasulullah Sollallahhu'alaihiwasallam,Nabi junjungan kita.Seorang hamba dan kekasih Allah Ta'ala yang senantiasa mengangkat tinggi darjat kita sebagai ummatnya,yang senantiasa memuliakan diri kita sebagai ummatnya,yang senantiasa menangis,risau akan nasib diri ummatnya apabila beliau sudah tiada,akan tetapi,apa yang telah dan akan kita lakukan terhadap apa yang telah Baginda lakukan?sangat-sangatlah jauh terasa akan diri ini,tertinggal jauh untuk menyayangi dan mencintai diri Baginda yang Agung.Mengalir air mata ini, bahawa diri ini,sudah mula lupa untuk mencintai Dia.

Follow by Email

Advertisement

Kopi Mineral

Bio Aura

Visitors & Followers

Profile Siakappaka

My photo
Blog memancing, mengenali spesies-spesies ikan & utility fansite
widgets