background img

Sakit

Salam...Seminggu ni luangkan masa bersama beberapa kawan menziarahi beberapa rakan sekerja yang sakit. Sakit yang membuatkan terlantar di hospital atau perlu berulang-alik dari rumah ke hospital secara kerap. Sakit yang banyak perkara sudah tidak dapat diurus sendiri dan perlukan bantuan orang lain.

Melihat orang sakit dan kesukaran yang mereka serta keluarga hadapi....... buat kita bersyukur dengan nikmat sihat yang dimiliki, buat kita rasa nak minta maaf dengan semua orang sebelum kita hanya mampu dengar mereka mohon maaf dengan kita, buat kita rasa nak buat sokmo doh dan sesempurna mungkin ibadat serta suruhan Allah yang lain, buat kita rasa betapa urusan dunia yang kita lintang pukang uruskan ini kecil berbanding dengan persiapan mengadap Allah...Tuhan Yang Maha Besar! buat kita rasa betapa pentingnya sentiasa dan segera bertaubat kepada Allah...
Ya Allah! Kami tiada apa-apa tanpa Mu...Janganlah Engkau biarkan kami sendirian uruskan hal kami...Bantulah kami untuk sentiasa mengingatiMu, mensyukuri nikmat-nikmatMu dan memperelokkan ibadat kami kepadaMu.....sebelum terhentinya waktu buat kami.

Semoga bermanfaat...
Wan Mohd Nazif 

0 comments:

Comment

Recent Comments Widget by Jom Bina Belog

Posts & Comments

get this

Followers