background img

Sungai Pimpin

Sungai Pimpin / Pipin, nama yang tidak asing lagi yang selalu disebut oleh kaki-kaki pancing di Dungun mahupun di luar Dungun. Di mana lokasi ini? terletak di kawasan Seberang Pintasan Daerah Dungun Terengganu, berhadapan dengan kampung Bijangga dan Kampung Sungai Buaya. Jika perjalanan diambil dari Kuala Dungun, anda perlu melalui jambatan besar Kuala Dungun kemudian menyusur pula ke jalan di sebelah kiri iaitu Jalan Rajawali menghala ke Kampung Rajawali dan Kampung Pulai Serai.
Di sebelah Jalan Rajawali itu lah lokasinya di mana terdapatnya pemancing-pemancing tega mencari ikan Siakap Merah dan kerapu serta adanya syarikat pembuatan bot yang terkenal iaitu A'KING Boat. Ikan siakap merah, siakap putih, kerapu, galama, tanda dan pari, spesis ini lah yang terkenal dan menjadi buruan oleh pemancing di sungai ini. Jika anda seorang yang berasal dari Dungun yang gemar memakan ikan siakap merah, di sinilah tempatnya dari dulu lagi tak perlu pergi jauh-jauh untuk memancing siakap merah.

2 comments:

grosir busana murah said...

artikel tulisan yang baik,,nice post slam kenal

betting33 said...

request for comment. The hospital administration could not immediately be reached for comment, but the hospital's chief doctor, Oleg Kumeiko, said in a March 29 statement on YouTube that the information posted online about PPE shortages was "absolutely untrue."
예스카지노

Comment

Recent Comments Widget by Jom Bina Belog

Posts & Comments

get this

Followers