background img

Gewang Sotong

Salam... aktiviti gewang sotong bersambung lagi, tapi hanya aku dan Pak Ripin saja yang turun untuk menggewang semalam kerana memandangkan air laut pada petang semalam amat menjadi... Kami sampai ke destinasi pada pukul 8.15pm... di mana? semestinya di Pantai Teluk Lipat Dungun Terengganu... Setibanya di pantai, lantas Pak Ripin keluar dari kereta dan menuju terus untuk menggewang.

- Hasil gambar dalam 40minit menggewang -

Hemmm excited nyalah orang tua ni... aku pula nak matikan enjin kereta, nak ambil joran lagi, nak pasang joran lagi... dan tiba-tiba gewangan pertama Pak Ripin terus disambar sotong. Time aku pula menggewang, gewangan pertama tak dapat, kedua pun tak dapat dan ketiga pun tak dapat... Pak Ripin dah naik sotong 3 ekor itu pun banyak yang terlepas... hai cam ner aku ni tak sentuh sedikit pun ni, aku pun mula menukar candat berwarna merah putih dan barulah mendatangkan hasil dari seekor demi seekor itu pun banyak yang terlepas. Begitulah seterusnya hingga selesai pada jam 12.00am hanya kami berdua sahaja yang menggewang semalam di Pantai Teluk Lipat, di belakang Sekolah Rendah Cina... sebanyak hampir 30 ekor yang aku dapat Alhamdulillah, Pak Ripin pula dalam 30 ekor lebih hinggakan candat aku dan Pak Ripin rosak... maaf gambar hasil gewang keseluruhan kami tak tunjuk kerana masa tu tangan kami hanyir dan penuh paksi sotong... hihi tak apa hari ni mungkin cuba lagi InsyaALLAH...




1 comments:

Anonymous said...

Gewang sotong memang mengasyikan... tahniah bro...

Comment

Recent Comments Widget by Jom Bina Belog

Posts & Comments

get this

Followers