background img

Menyelam Jangan Sampai Karam

Kita kerja sebagai penyelam mutiara. Bos kita kata, "Mung cari mutiara banyok-banyok. Tapi ingat... dalam laut nun comel, jangan ralik... tangki oksigen tu tahan 2 jam joh!". Kita kata, "Bereh bossss!".

Bila buat selaman, kita terkemamaaaaa.... terpesona dengan comelnyooo dunia laut!. Sentuh sana sentuh sini, ambik gambar gitu gini, terlupo yang oksigen nok habis dohhhh... boboq(kelam kabut jadinya), nasib baik berjaya naik. Bila bos tanya, "Mano mutiara hok aku suruh mu cari?", kita pun dok tahu nok jawab guano doh la... memang kita kerah pedal, kita cari pasalllll...

Gitulah kita hidup di dunia ini, tempoh kita ada penamat ibarat oksigen yang digalas penyelam. Dunia memang comel tapi jangan lupa tugas kita di dunia. Gapo dia? Cari sendiri.... Kita besar jeregut doh belako... hok lain kita boleh kutip cari, takkan hok hakiki(siap ada akur janji dengan Allah lagi), kita dok reti. Cepatlah kita cari mutiara!. Bos... kalu dio nok panggil, dok kiro masaaaa...

Semoga bermanfaat.
Dr. Nazif

1 comments:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas mendowload dn upload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Comment

Recent Comments Widget by Jom Bina Belog

Posts & Comments

get this

Followers