background img

Salam 'idulFitri 1434H

Bulan Ramadhan hampir kepenghujung..
Hari lebaran bakal menjelma..
Tangan dihulur jari sepuluh disusun..
Mohon kemaafan silap dan dosa dari semua..
Malam al qadhar dicari semua orang..
Jumpa sekali amalan seribu tahun..
Sempena hari raya bakal menjelang..
Termakan terminum harap dihalalkan..

Sempena hari lebaran yang bakal menjelma..
Kami (Siakappaka) dikesempatan ini menyusun jari..
Menghulur kedua belah tangan buat semua..
Segala dosa dan kesalahan mohon dimaafi..
Samada secara sedar atau sebaliknya.. 
Terima kasih..

Doa di Awal Bulan Syawal (Ust. Anis Matta)

Ya Allah berilah aku kesabaran di saat tidak ada solusi bagi seluruh masalah dan tantangan hidupku kecuali hanya kesabaran.. Ya Allah teguhkanlah aku dengan kalimat peneguh dariMu.. dalam kehidupan dunia maupun di akhirat kelak.. Ya Allah penuhilah hatiku dengan keyakinan di saat semua manusia meremehkan agamaMu dan meragukan janji-janjiMu.. Ya Allah berilah aku keberanian di saat ketakutan pada musuh-musuhMu dan kepengecutan melanda hati manusia.. Ya Allah berikan aku tekad dan kekuatan untuk tetap berada di jalan kebenaran.. dan ilhamilah aku melakukan semua kebaikan yg Engkau sukai.. Ya Allah berikanlah aku bahagian dari seluruh kabaikan yang diminta dan Engkau berikan kepada Nabi-NabiMu dan hamba-hambaMu yang saleh.. Ya Allah turunkanlah ketenangan dan ketegaran dalam hatiku pada setiap cubaan dan goncangan yang merintangi jalan perjuanganku.. Ya Allah bersihkan hatiku dari segala bentuk kemunafikan.. riya.. keangkuhan.. penuhilah hatiku dengan keikhlasan, kejujuran dan kerendahan hati.. Ya Allah jika ada kebaikan yang luput dalam doa-doaku maka berikanlah ia padaku, jika ada keburukan yang lupa keperlindungkan padaMu maka jauhkan aku darinya.. Ya Allah menangkanlah perjuangan saudara-saudara kami di Libya, Syria, Yaman, Mesir, Tunisia, Afganistan, Iraq, Palestine dan di seluruh dunia tumbangkanlah musuh-musuhMu yang telah menindas mereka.. Ya Allah jadikanlah amal-amalku ikhlas hanya untukMu, benar sesuai tuntunan NabiMu, bermanfaat bagi kaum muslimin dan seluruh manusia.. Ya Allah ilhami aku ketepatan dalam melaksanakan kebenaran, ilhami aku ketepatan dalam mengambil keputusan, jauhkan aku dari fitnah dan syubhat.. Ya Allah sempurnakan segala kekurangan pada setiap amal yang kulakukan.. dan tutuplah seluruh aibku yang kuketahui dan tidak kuketahui.. Aaminn..

0 comments:

Comment

Recent Comments Widget by Jom Bina Belog

Posts & Comments

get this

Followers