Mancing Di Sungai Bandar Baru Kerteh

December 08, 2010 by
Beginilah pemandangan indah di Sungai Bandar Baru Kerteh Kemaman Terengganu yang terletak di Bandar Baru Kerteh, untuk pergi ke lokasi ini perlu berjalan kaki sejauh hampir 350m dari jalan raya kerana permukaan tanahnya yang berpasir dan berhutan. Kebanyakkan ikan-ikan yang terdapat di sini adalah dari kategori A seperti Siakap Merah, Siakap Putih, Jenahak, Kuku, Pari dan lain-lain lagi, lihatlah sungainya memang sesuai untuk bergewang(Casting).

6 comments:

BUJANG SUSAH said...

Assalamualaikum... Salam ziarah dari sahabat.. nice blog n good entry.. fuuyooo.. gian ler nak mancing... bro klau gua pegi sana nanti ajak gua layan mancing kat sungai ni leh?

By the way.. Sedikit tips dan info buat teman2 bloggers.. perkara remeh yg kita kurang perasan .. tengok jgn x tengok.. sila klik disini dan klik disini. Juga tutor 4 the latest read more klik disini.
Semoga bermanfaat insyaAllah.."Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain"(Hadis riwayat Al-Qudhi).

"SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT"

P/S: Sedikit perkongsian dan renungan buat sahabat dan diri sendiri dari hamba yang hina jua serba kekurangan ini... sila klik
DISINI

"Sesungguhnya yang paling ditakutkan daripada apa yang aku takutkan menimpa kalian adalah asy syirkul ashghar (syirik kecil). Sahabat bertanya: "Apakah dimaksudkan syirik kecil itu? Baginda menjawab: Riak." (Hadis riwayat Imam Ahmad).
Wallahualam.

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Melainkan mereka yang beriman dan beramal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran". - Surah Al-Asr:1-3.

Blog anda bagus dan bermanfaat...!!! Teruskan menulis dan memberi info.. Semoga sejahtera dan sentiasa diberi keberkatan olehNya.. wassalam.

Min said...

Trima kasih Bujang atas tips2 nasihat yg diberi......

hazlami said...

assalamualaikum bro blog siakappaka,

nk tanye lokasi dlm gambar ni lepas
sekolah kg cabang ke?ade landmark lain area2 tu?

Min said...

hazlami: depan balai polis bandar baru kerteh,kena jalan kaki lebih kurang 200m pasal kereta bleh masuk separuh jer. selepas pada balai polis tu pun blh gak.

hazlami said...

ok tq boh

hazlami said...
This comment has been removed by the author.

Blog List

Comment

Recent Comments Widget by Jom Bina Belog