Mancing Udang

Wednesday, December 8, 2010 ·

ASSALAMU'ALAIKUMWARAHMATULLAHIWABARAKATUH... 07 Disember 2010 Jam 5.45pm... walaupun musim banjir di pantai timur lebih-lebih lagi di Dungun Terengganu dan keadaan air sungai yang amat besar serta berarus deras lebih-lebih lagi di Sungai Durian Mentangau Dungun, Mmm Mancing tetap mancing, biarlah orang kata "air sungai besar tu... arus laju tu... mana ada udang makan..." habis ni bukan udang haha... kalu ada rezeki tu ada juga kan, tak kiralah macam mana pun, kalu dah Tuhan nak bagi tetap akan dapat ker guana...

6 comments:

adnan said...
Wednesday, December 8, 2010 at 10:16:00 AM GMT+8  

salam,
walau jauh saya selalu senang datang kesini, sebelum pulang tak lupa beri makan ikan-ikan yang di atas itu, trima kasih.

Min said...
Monday, December 13, 2010 at 8:16:00 AM GMT+8  

Trima kasih Adnan... ooo patut pun sy bg ikan tu makan dia tk makan,rupanya dia dh kenyang hihi...nanti dh besar nak jual tu ikan tilapia tu...

yanna faisal said...
Monday, December 13, 2010 at 12:54:00 PM GMT+8  

salam....besaunye udanggggggggg...nakkk

Min said...
Monday, December 13, 2010 at 3:50:00 PM GMT+8  

Bleh kalu nak pun... bawak family dtg sini bleh kasi hihi

►AdamXis◄ said...
Sunday, January 2, 2011 at 11:34:00 AM GMT+8  

Sedap giler nieh goreng...

Min said...
Sunday, January 2, 2011 at 11:49:00 AM GMT+8  

AdamXis: kalu goreng tak sedap mana, buat gulai masak kunyit la baru best...peh menyengat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Message

Komen Terkini

    Recent Comments Widget by Jom Bina Belog

Logo

Logo
    Ya Allah tambahkanlah bagi kami rezeki yang banyak lagi halal, imam yang benar, ilmu yang bermanfaat, kesihatan yang elok, kecerdikan yang tinggi, hati yang bersih dan kejayaan yang besar dunia dan akhirat. Ya Allah terima kasih atas kehidupan kami, nafas kami, rezeki kami & segala2nya yang kau limpahkan kepada kami, kami mohon seandainya kami tak memiliki cukup waktu untuk membahagiakan orang tua kami, adik-beradik kami, jiran2 kami, sahabat2 kami dan orang2 yang kami sayang, satu pinta kami bahagiakan mereka dengan kasih sayangMu, berikan juga kami kekuatan untuk menghadapi hari2 kami. Ya Allah menangkanlah perjuangan saudara-saudara kami di Libya, Syria, Yaman, Mesir, Tunisia, Afganistan, Iraq, Palestine, Myanmar dan di seluruh dunia tumbangkanlah musuh-musuhMu yang telah menindas mereka. Aaminn... "Sesungguhnya, solatku, ibadahku, hidup dan matiku, aku serahkan hanya kepada Allah Ta'ala yang mentadbir seluruh alam. Sekali-kali tidak ada selain bagi-Nya; dan dengan demikian aku diperintahkan, dan aku adalah dari golongan orang-orang Islam" Demikianlah sebahagian dari ikrar kita terhadap Allah Ta'ala lima kali sehari. Justeru itu berhati-hatilah dengan ungkapan kata kita. Kerana sesungguhnya kufur terhadap Allah Ta'ala bilamana kita mengeluarkan kata-kata hidup dan mati kita adalah selain kepada Allah Ta'ala.
    Barangsiapa yang mengerjakan amal soleh, baik laki-laki maupun perempuan dalam keadaan beriman, Maka Sesungguhnya akan Kami berikan kepadanya kehidupan yang baik dan Sesungguhnya akan Kami beri balasan kepada mereka dengan pahala yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan”. (Q.S.An-Nahl (16) : 97).
    Sabda Rasulullah Sollallahhu'alaihiwasallam: “Barangsiapa yang berselawat ke atasku dengan sekali selawat nescaya Allah Ta'ala akan berselawat ke atasnya sepuluh kali”. (HR Muslim)... Sudahkah anda mencintai dia?Menyintai siapa??Dia ialah Rasulullah Sollallahhu'alaihiwasallam,Nabi junjungan kita.Seorang hamba dan kekasih Allah Ta'ala yang senantiasa mengangkat tinggi darjat kita sebagai ummatnya,yang senantiasa memuliakan diri kita sebagai ummatnya,yang senantiasa menangis,risau akan nasib diri ummatnya apabila beliau sudah tiada,akan tetapi,apa yang telah dan akan kita lakukan terhadap apa yang telah Baginda lakukan?sangat-sangatlah jauh terasa akan diri ini,tertinggal jauh untuk menyayangi dan mencintai diri Baginda yang Agung.Mengalir air mata ini, bahawa diri ini,sudah mula lupa untuk mencintai Dia.

Follow by Email

Advertisement

Kopi Mineral

Bio Aura

Visitors & Followers

Profile Siakappaka

My photo
Blog memancing, mengenali spesies-spesies ikan & utility fansite
widgets