Belukang pun Belukang laa

Friday, June 4, 2010 ·

Haha... salam semua... bangganya aku dapat si belukang ni... dah lama dah aku tinggalkan sangkar ikan aku ni... setiap kali memancing di sini jarang sekali aku dapat ikan walaupun belukang... setelah dapat bercuti lama... tibalah masanya untuk pulang ke kampung... setelah sampai di kampung, apa lagi terus aku tuju ke sangkar ikan ku...








Setibanya di sini cepat-cepat aku capai joran ku untuk memancing... terkejut aku melihat joran ku seperti disambar oleh sang siakap... last last aaa ini dia si belukang haha... kau orang teka lah berapa berat si belukang ni... tak apa lah janji puas dapat memancing dan janji puas dapat si belukang ni... belukang pun belukang laa... janji happy... amacam bro pancing semua... kalu bro nak ofer kita ni pergi mancing bersama... dialu-alukan pasti kita akan ikut punya haha...



bro Stopa...

6 comments:

DJ lipsy said...
Tuesday, June 8, 2010 at 10:36:00 AM GMT+8  

sedap tak ikan belukang tu...masak apa best

Min said...
Tuesday, June 8, 2010 at 11:07:00 AM GMT+8  

Woi memang sedap bro... aku syor kau masak masak lemak cili api...fuh mesti best punya...kalu tak cayer try tanya pada orang perak...

DJ lipsy said...
Tuesday, June 8, 2010 at 11:38:00 AM GMT+8  

bro ke? pompuan pun u pgggl bro..bro pun bro lah....nanti kita cuba masak gulai lemak cili api....perghhh mcm selere ajaaaaa..laparrrrrr

Min said...
Tuesday, June 8, 2010 at 2:43:00 PM GMT+8  

Hahaha... Jangan marah Cik Kak...

DJ lipsy said...
Tuesday, June 8, 2010 at 6:18:00 PM GMT+8  

tak marah..cool aja.... :=)

Min said...
Wednesday, June 9, 2010 at 8:34:00 AM GMT+8  

Sory erk DJ lipsy pasal tgk sepitas lalu nama cam ni cam nama lelaki...ooo jadi kak dulu DJ la ya...citer sikit jadi DJ ni? Biler mula?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Message

Komen Terkini

    Recent Comments Widget by Jom Bina Belog

Logo

Logo
    Ya Allah tambahkanlah bagi kami rezeki yang banyak lagi halal, imam yang benar, ilmu yang bermanfaat, kesihatan yang elok, kecerdikan yang tinggi, hati yang bersih dan kejayaan yang besar dunia dan akhirat. Ya Allah terima kasih atas kehidupan kami, nafas kami, rezeki kami & segala2nya yang kau limpahkan kepada kami, kami mohon seandainya kami tak memiliki cukup waktu untuk membahagiakan orang tua kami, adik-beradik kami, jiran2 kami, sahabat2 kami dan orang2 yang kami sayang, satu pinta kami bahagiakan mereka dengan kasih sayangMu, berikan juga kami kekuatan untuk menghadapi hari2 kami. Ya Allah menangkanlah perjuangan saudara-saudara kami di Libya, Syria, Yaman, Mesir, Tunisia, Afganistan, Iraq, Palestine, Myanmar dan di seluruh dunia tumbangkanlah musuh-musuhMu yang telah menindas mereka. Aaminn... "Sesungguhnya, solatku, ibadahku, hidup dan matiku, aku serahkan hanya kepada Allah Ta'ala yang mentadbir seluruh alam. Sekali-kali tidak ada selain bagi-Nya; dan dengan demikian aku diperintahkan, dan aku adalah dari golongan orang-orang Islam" Demikianlah sebahagian dari ikrar kita terhadap Allah Ta'ala lima kali sehari. Justeru itu berhati-hatilah dengan ungkapan kata kita. Kerana sesungguhnya kufur terhadap Allah Ta'ala bilamana kita mengeluarkan kata-kata hidup dan mati kita adalah selain kepada Allah Ta'ala.
    Barangsiapa yang mengerjakan amal soleh, baik laki-laki maupun perempuan dalam keadaan beriman, Maka Sesungguhnya akan Kami berikan kepadanya kehidupan yang baik dan Sesungguhnya akan Kami beri balasan kepada mereka dengan pahala yang lebih baik dari apa yang telah mereka kerjakan”. (Q.S.An-Nahl (16) : 97).
    Sabda Rasulullah Sollallahhu'alaihiwasallam: “Barangsiapa yang berselawat ke atasku dengan sekali selawat nescaya Allah Ta'ala akan berselawat ke atasnya sepuluh kali”. (HR Muslim)... Sudahkah anda mencintai dia?Menyintai siapa??Dia ialah Rasulullah Sollallahhu'alaihiwasallam,Nabi junjungan kita.Seorang hamba dan kekasih Allah Ta'ala yang senantiasa mengangkat tinggi darjat kita sebagai ummatnya,yang senantiasa memuliakan diri kita sebagai ummatnya,yang senantiasa menangis,risau akan nasib diri ummatnya apabila beliau sudah tiada,akan tetapi,apa yang telah dan akan kita lakukan terhadap apa yang telah Baginda lakukan?sangat-sangatlah jauh terasa akan diri ini,tertinggal jauh untuk menyayangi dan mencintai diri Baginda yang Agung.Mengalir air mata ini, bahawa diri ini,sudah mula lupa untuk mencintai Dia.

Follow by Email

Advertisement

Kopi Mineral

Bio Aura

Visitors & Followers

Profile Siakappaka

My photo
Blog memancing, mengenali spesies-spesies ikan & utility fansite
widgets