background img

Batu Mok Janda | Port Eging Terbaik Di Pantai Teluk Bidara, Dungun

BATU MOK JANDA
Batu Mok Janda nama lokasi yang tidak asing lagi yang selalu disebut-sebut oleh kaki eginger dan kaki pancing Dungun.. BMJ terletak di Pantai Teluk Bidara atau Pantai Seberang Pintasan Kuala Dungun, Dungun, Terengganu kawasan berbatu-batu di dalam laut yang terakhir bermula dari batu-batu gua di situlah tempatnya diberi nama BMJ/Batu Mok Janda. Jika dilihat melalui video ini tidak hairan lah tempat ini yang sangat cantik penuh dengan berbatu-batu dan gemar didiami oleh spesies buruan kaki-kaki pancing seperti Sotong Mabang dan ikan-ikan yang terbaik.

*Kredit & terima kasih admin ucapkan kepada Abg Wadi Sura kerana sudi memberi video ini..
*Jangan lupa like, comment, share & SUBSCRIBE my YouTube Channel >> Siakappaka

Penutup Musim 2023 | Sotong Mabang

 Penutup musim 2023... Alhamdulillah...
Video TikTok mohon follow & support๐Ÿ‘‰https://vt.tiktok.com/ZSNSaAsGM/

Setup:
Rod: Daiwa Emeraldas 8'
Reel: Daiwa CrossFire LT2500
Line: Lemax Spider Max 8lb
Leader: Dupon 12lb
Lure: Yamashita 2.2g & 2.5g
Please... Like, Share, Comment & Subscribe my YouTube Channel >> siakappaka

Ada Lagi Sotong Mabang Di Akhir Musim 2023

30/10/2023 8:30am - Alhamdulillah... bleh lah rasa tarikan nyut2 lagi pada pagi ni di akhir2 musimnya..
Video jangan lupa follow ya mohon support๐Ÿ‘‰https://vt.tiktok.com/ZSNBKuNvc/
Setup:
Rod: Daiwa Emeraldas 8'
Reel: Daiwa CrossFire LT2500
Line: Lemax Spider Max 8lb
Leader: Dupon 12lb
Lure: Yamashita 2.2g & 2.5g

Please... Like, Share, Comment & Subscribe my YouTube Channel >> siakappaka



Ikan Selar | Yellowtail scad


26/10/2023 09:30am
Ikan Selar Dikenali sebagai 'Yellowtail scad' sejenis ikan yang sering dijual dan dimakan. Spesies yang hidup berkumpulan yang banyak terdapat di pesisir pantai dalam famili Carangidae. Terdapat banyak jenis seperti Selar Papan, Selar Jalu, Selar Como, Selar Batang, Selar Bulat, Selar Bentong, Selar Kuning, Selar Ubur dan Selar Tengkek. Lazimnya spesies ini menjadi pilihan penduduk tempatan kerana ia bersaiz kecil dan murah ia juga merupakan antara jenis ikan yang banyak dijumpai di laut Asia Tenggara untuk dijadikan sumber protein yang penting dari dulu lagi. 

Setup:
Location: Pantai Teluk Bidara, Dungun, Terengganu. 
Technique: Casting
Reel: Shimano Sienna 2000FG
Line: Lemax 12Lbs
Leader: Phantom FC 35Lbs
Road: Okuma Nemesis 7'
Lure: Soft Plastic - White LM 30mm
SP saiz kecik 30mm.. Warna putih kelik2 / Oren Cerah / Merah Cerah / Hijau Cerah.
Sakut micjig 10-14g nak letak Ahook pn bleh & perambut 1m je.. ikut aa nak 1 mata / 2 mata / 3 mata saiz kecik.. di mata kail sakut sp kecik tu.. klu sy biasa bt 2 mata, atas tepat sakut klu bleh jaling silang lebih sejengkal utk elak berbelik pada leader / micjig.

Please like, comment, share & SUBSCRIBE my YouTube Channel >> Siakappaka

Hasil Di Penghujung Musim Sotong Mengabang Pantai Timur Terengganu

Hujung musim dah Sotong Mengabang di perairan pantai Terengganu..Alhamdulillah ada juga rezeki turun bersama Wan Fadzil pada awal pagi tadi 19/10/2023 Khamis 01:00am - 3:30am di lokasi Pantai Rantau Abang, Dungun, Terengganu

Setup:
Rod: Daiwa Emeraldas 8'
Reel: Daiwa CrossFire LT2500
Line: Lemax Spider Max 8lb
Leader: Dupon 12lb
Lure: Yamashita 2.2g & 2.5g

Please... Like, Share, Comment & Subscribe my YouTube Channel >> siakappaka


Cari Lauk Ikan Goreng/Masin

17/10/2023 Selasa - Cari lauk sikit pagi ni..biar lah ada gelombang pun..Alhamdulillah..bleh lah buat goreng๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚
Video >> https://vt.tiktok.com/ZSNjGJGvJ/

Setup:
Rod: Okuma Nemesis 7'
Reel: Daiwa CrossFire LT2500
Line: Lemax Spider Max 8lb
Leader: Dupon 30lb
Lure: Soft Plastic - White LM 30mm
SP saiz kecik 30mm.. Warna putih kelik2 / Oren Cerah / Merah Cerah / Hijau Cerah.
Sakut micjig 12-14g nak letak Ahook pun boleh & perambut 1m je.. ikut lah nak 1 mata / 2 mata / 3 mata saiz kecik.. di mata kail sakut sp kecik tu.. klu saya biasa buat 2 mata, atas tepat sakut klu boleh jaling silang lebih sejengkal untuk elak berbelik pada leader / micjig.
Please... Like, Share, Comment & Subscribe my YouTube Channel >> siakappaka


Cebok Sotong Mabang Awal Pagi

Salam semua para2 eging.. Komplot bersama Sifu Wan Fadzil pada awal pagi tadi 10/10/2023 Selasa di lokasi Pantai Batu Pelanduk, Kuala Abang, Dungun
Video >> https://www.tiktok.com/@mindungun/video/7288082845879340296
Setup:
Rod: Daiwa Emeraldas 8'
Reel: Daiwa CrossFire LT2500
Line: Lemax Spider Max 8lb
Leader: Dupon 12lb
Lure: Yamashita 2.2g & 2.5g

Please... Like, Share, Comment & Subscribe my YouTube Channel >> siakappaka


Hasil Sotong Mabang Di Akhir Musim 2023

Hasil Sotong2 Mabang pada hujung musim 9/10/2023 Isnin๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚ Alhamdulillah... — at Pantai Batu Pelanduk
Setup:
Rod: Daiwa Emeraldas 8'
Reel: Daiwa CrossFire LT2500
Line: Lemax Spider Max 8lb
Leader: Dupon 12lb
Lure: Yamashita 2.2g & 2.5g

Please... Like, Share, Comment & Subscribe my YouTube Channel >> siakappaka


Hasil Ikan Kunyit | Elak Kumpau Sotong Mabang Lagi

5/10/2023 Khamis - Salam semua.. kumpau Sotong Mabang semua para2 eginger pagi ni di  Pantai Teluk Bidara, Kuala Dungun, Dungun๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚ air cantik.. nampaknya kena cari sotong di lokasi lain lah pada hujung2 musim ni..
Setup:
Rod: Daiwa Emeraldas 8'
Reel: Daiwa CrossFire LT2500
Line: Lemax Spider Max 8lb
Leader: Dupon 12lb
Lure: Soft Plastic - White LM 30mm
SP saiz kecik 30mm.. Warna putih kelik2 / Oren Cerah / Merah Cerah / Hijau Cerah.
Sakut micjig 10-14g nak letak Ahook pn bleh & perambut 1m je.. ikut aa nak 1 mata / 2 mata / 3 mata saiz kecik.. di mata kail sakut sp kecik tu.. klu sy biasa bt 2 mata, atas tepat sakut klu bleh jaling silang lebih sejengkal utk elak berbelik pada leader / micjig.
Please... Like, Share, Comment & Subscribe my YouTube Channel >> siakappaka

Cari Ikan Kunyit | Elak Kumpau Sotong Mabang

4/10/2023 Selasa - Sambung balik pagi tadi 8:30am - 10:50am - Sotong halus๐Ÿ˜๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚
Setup:
Rod: Daiwa Emeraldas 8'
Reel: Daiwa CrossFire LT2500
Line: Lemax Spider Max 8lb
Leader: Dupon 12lb
Lure: 1) Yamashita 2.2g & 2.5g
2) Soft Plastic - White LM 30mm
SP saiz kecik 30mm.. Warna putih kelik2 / Oren Cerah / Merah Cerah / Hijau Cerah.
Sakut micjig 10-14g nak letak Ahook pn bleh & perambut 1m je.. ikut aa nak 1 mata / 2 mata / 3 mata saiz kecik.. di mata kail sakut sp kecik tu.. klu sy biasa bt 2 mata, atas tepat sakut klu bleh jaling silang lebih sejengkal utk elak berbelik pada leader / micjig.
Please... Like, Share, Comment & Subscribe my YouTube Channel >> siakappaka

Cari Sotong Mabang Di Awal Pagi

 4/10/2023 Selasa - Cuba mencari Sotong Mabang di awal pagi 1:40am - 3:45am๐Ÿ˜ Lokasi: Pantai Teluk Bidara, Kuala Dungun, Dungun
Setup:
Rod: Daiwa Emeraldas 8'
Reel: Daiwa CrossFire LT2500
Line: Lemax Spider Max 8lb
Leader: Dupon 12lb
Lure: Yamashita 2.2g & 2.5g

Please... Like, Share, Comment & Subscribe my YouTube Channel >> siakappaka


Masih Ada Lagi Sotong Mabang Di Akhir Musim 2023

1/10/2023 Ahad - Hampir seminggu admin tak turun ade urusan kerja.. sampai sini Pantai Teluk Bidara admin rasa nak turun..turun lewat sikit 12:10am - 01:22am ada lagi spesies Mabang ni di akhir2 musim.. Alhamdulillah...๐Ÿ‘‰https://vt.tiktok.com/ZSNRo89HW/
Setup:
Rod: Daiwa Emeraldas 8'
Reel: Daiwa CrossFire LT2500
Line: Lemax Spider Max 8lb
Leader: Dupon 12lb
Lure: Yamashita 2.2g & 2.5g

Please... Like, Share, Comment & Subscribe my YouTube Channel >> siakappaka



Comment

Recent Comments Widget by Jom Bina Belog

Posts & Comments

get this

Followers