Blogs Fishing

Wednesday, February 23, 2011

INSAN... MUDAH LUPA

Kita hidup ada akhirnya... tiada bukti yang di sekeliling kita menunjukkan manusia tidak MATI, masih berterusan hidup walaupun mula dilahirkan di zaman firaun lagi atau lebih awal daripada itu, atas kesedaran inilah kita mencari agama, mencari petunjuk dari yang maha BERKUASA, PENCIPTA kehidupan dan kematian.

Lalu... kita percaya ALLAH, yang menghidupkan dan mematikan manusia. Dari RASUL (MUHAMMAD S.A.W.-SUNNAH) dan KITAB(AL-QURAN) kita tahu berita tentang selepas kematian. Adanya balasan... SYURGA dan NERAKA. ALLAH yang Maha Pengasih, tidak membiarkan kita sendirian. Al-Quran dan As-Sunnah dibekalkan, untuk kita mencari redhoNya dan seterusnya janjiNya syurga. Mencari yang BERTENTANGAN dengan apa yang AL-QURAN dan AS-SUNNAH pandukan - NERAKAlah balasannya. Tega kah kita pada api yang membakar, menjulang-julang! Api yang memberi keazaban yang terlalu perit... tidak mampu ditanggung oleh fizikal manusia yang terlalu kerdil.

ALLAH itu Maha Pengasih dan Maha Penyayang. Cinta Allah pada makhlukNya, melebihi cinta ibu kepada anaknya sendiri. Bukankah kita diberikan akal, jadi kita adalah manusia siuman. Bukankah kita diberikan penglihatan, lalu kita mampu melihat. Bukankah kita diberikan keupayaan untuk belajar,